İşsizken ruh sağlığınızı korumanın 4 yolu

Forumun diğer kısımlarında yer alamayacak tüm konu başlıkları.
Kullanıcı avatarı
seyn
Mesajlar: 5
Kayıt: Cmt Eyl 22, 2018 10:45 am
Görüş: Dinsiz
Alınan Teşekkür: 3 kere

İşsizken ruh sağlığınızı korumanın 4 yolu

Mesajgönderen seyn » Cmt Eyl 22, 2018 1:55 pm

Bir işi kaybetmek - ya da gönüllü olarak bırakmak bile - ruh sağlığınıza büyük zarar verebilir. İlk ve en önemli stres ve endişeniz, finansal olarak nasıl ayakta kalacağınız hakkında olacaktır. Günlük rutinleriniz bozulabilir, kendinize olan güveninizi kaybedebilirsiniz. Eğer aileniz veya bir eşiniz varsa, kısa vadede gelir sağlama konusunda suçluluk ve utanç duyabilirsiniz.

İşsizlik, belirsiz bir gelecekle yaşamak anlamına gelir ve bu durum çoğumuzda depresyon ve kaygıları tetikleyebilir. Ama bilmelisiniz ki, neredeyse hepimiz bir zamanlar işsizdik, yani bu konuda yalnız değilsiniz. En önemlisi ise, ruh sağlığınızı korumak için yapabileceğiniz bir şeylerin olduğunu bilmelisiniz.

Zor Bir Dönemde Ruh Sağlığınızı Düşünmek

Unutmayın: ruh sağlığınız risk altındaysa, iş fırsatlarını canlı ve özgüvenli bir şekilde takip edemeyeceksiniz. Duygusal rahatlığınızı sağlamak için yapabileceğiniz şeyleri yapmanız çok önemlidir.

Terapist Amanda Rausch, “Belirsizlik hissiyatı işsiz olmanın zor bir parçasıdır, ancak anahtar şey, kontrol edebileceklerinizi kontrol edip gerisini bırakmaktır” diyor. Rausch, her ne şekilde olursa olsun hazırlıklı olmanızı önerir, ama aynı zamanda hayatınızdaki bu zorluğun geçici olduğunun unutulmaması gerektiğini söylemektedir.

Rausch, “Geçimsizlik şu anda sizin lehinize çalışıyor ve gerçekten güvenebileceğiniz tek kesinlik belirsizliktir” diyor.

İşsizlik, Kendinizi Yeniden Tanımlamanıza İzin Verir

Dikkat edilmesi gereken şeylerden biri, özellikle işsiz insanların kendilerini işleriyle tanımladıkları için, işsizliğin sizin için bir özsaygı sorunlarına neden olabileceğidir. Rausch, bu süreçte kimliğinizi yeniden tanımlamanın yollarını bulmaya ve görünüşünüzü olumlu ve güçlendirici tutmanın yollarını aramaya çalışmanızı tavsiye ediyor.

Rausch, “kendinizi özelliklerinizle tanımlayın” demekte. “Örneğin, bir çalışan artık işinde aldığı sıfat ile tanımlanmıyor olabilir, ama ona bu başlığı veren özellikler ise, benlik saygısını (disiplinli oluşunu, sorumluluğu, dürüstlüğü, liderliği) inşa eden şeylerdir. Sıfatlar geçicidir, ancak özellikleriniz sizden geri alınamaz. ”

İşsiz Olunsa da Ruh Sağlığını Korumanın Yolları

1. Günlük Görev Listeleri Yapın

Özgeçmişinizi/CV'nizi ayarlamak, işe alım görevlileriyle iletişim kurmak, iş ilanlarına göz atmak, arkadaşlarınızla ve size yardımcı olabilecek eski meslektaşlarınızla bağlantı kurmak gibi gelecekteki işleri güvenceye almak için her gün yapabileceğiniz şeylerin listelerini yapın.

Rausch, “Her gün [iş arama] için belirli bir süre ayırın,” diyor. Ama, bu özel zaman bittiğinde, biraz olsun dinlenin. “Zihninizi yönlendirin ve bir sonraki belirlenen zamana kadar odaklayın” diyor.

2. Keyif aldığınız şeylere zaman ayırın

Çalıştığınız zamanlarda yapamadığınız veya yapmak zorunda olmadığınız şeylerin listelerini yapın ve bunlara zaman ayırın. Rausch'un önerdiği gibi, bu şekilde, yeni bulunan boş zamanınızı en iyi şekilde kullanabilirsiniz.

Önemli kişisel işlerinize bakamadığınız, yeni bir hobiye başlayamadığınız veya bir süredir görmediğiniz arkadaşlarınızla zaman geçiremediğiniz için kendinizi suçlu hissetmemelisiniz. Hayatın senindir, ve sen çalışırken, ihmal ettiğin duygusal ve pratik ihtiyaçlarını karşılamak için bu zamanı kullanabilirsin.

3. Özbakım Uygulaması

Özbakımın her zamankinden daha önemli olduğunu, Rausch açıklıyor. Ancak özbakım, ekstra paraya mal olmak zorunda değildir.

Rausch, “banyo yapmak, evinizi düzenlemek, yürüyüş yapmak ve nefes almayı hatırlamak, zihinsel sağlığınızın korunmasına yardımcı olacak” diyor.

4. Destek Arayın

En önemlisi, destek alın . Mümkünse bir terapiye başlayın ya da devam edin. Ve zaten hayatınızda var olan destekçilerinizi de unutmadan, onlara ulaşabilir ve neler olduğunu anlatabilirsiniz. Onlar size destek olmaktan çok büyük bir hoşnutluk duyacaklar.

Rausch, “kendizi izole etmeyin, yardımlara kapatmayın” diyor. “Sizi destekleyenlere ulaşın. Yalnız olmadığınızı biliyorum.”

Yalnız değilsin ve herşey yoluna girecek

İşsizliğin olduğu dönemlerde strese maruz kalan tek kişinin sen olduğunu hissetmek kolaydır. Ama kesinlikle yalnız değilsin. Ve unutma, hayatın en güzel günleri henüz gelmedi.

Kaynak: https://www.talkspace.com/blog/2018/07/mental-health-while-unemployed-ways-to-support/

[*]Orijinal içerikte yer alan bazı ifadeler ve cümleler kimi yerlerde değiştirilmiştir.

“Genel Tartışma Forumu” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir