kararsız yazdı:arkadaşlar mrb.yeni üyeyim ve bu da ilk sorum.
evet bir çok deist ateist arkadaş kuranı muhammedin yazdığını söyler.fakat burada bir kaç soru sormamız gerek.
ilk soru kuranı neden muhammet yazsın?böyle bir şeye neden ihtiyaç duysun?
Dediler şu Kuran;şehirlerdeki önde gelen güç sahibi büyüklerden birine gelseydi daha iyi olmazmıydı(Zuhruf 31-KURAN)http://www.kuranmeali.org/43/zuhruf_suresi/31.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx Muhammed'e değilde önde gelen seçkinlerden birine gelseydi Kuran dediklerine göre;Muhammed önde gelen seçkinlerden biri değildi.İmtiyaz sahibi seçkin(burjuva) değildi,alt tabakadan biriydi.Ayetten bunu kolayca anlayabiliriz.O devirde din kurucusu olmak;siyasi parti veya şirket kurmak giibiydi ve seçkinler arasına girmenin en iyi yoluydu.Muhammed bunun için bu yola girmiş olabilir.
Toplumsal düzene meydan okuyarak fakirlikten zenginliğe,sıradanlıktan imtiyazlı ve seçkin olma durumuna yükselmiş gibi görünüyor.
Sen fakirlik ve yoksulluk içinde bulunuyorken zenginleştin(Duha 8-KURAN) http://www.kuranmeali.org/93/duha_suresi/8.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspxSana ganimetleri soruyorlar.Deki ganimetler Allah ve resulünündür(Enfal 1-KURAN)http://www.kuranmeali.org/8/enfal_suresi/1.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx Artık fakir Muhammed'in ordusu,ganimetleri ve prestiji vardır.
Ve Muhammed Arap kavminin Yahudi ve Hristiyanlardan etkilendiğini görmüştür.Bizimde onlarınki gibi kitaplarımız olsa ve dilini anlayabilsek diyorlardı.Yani toplumda kitaplı bir din edinme hevesi vardı ve Muhammed bunu iyi kullanmıştı:Toplumda kitaplı bir dinimiz olsun talebi vardı.
Öncekilere verilen kitap gibi bizede verilseydi dediler(Saffat 168-KURAN)http://www.kuranmeali.org/37/saffat_suresi/168.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx Kitap bizden önce sadece iki topluluğa verildi,biz ise onların okunmasına yabancıyız demektesiniz(Enam 156-KURAN)http://www.kuranmeali.org/6/enam_suresi/156.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx Ve Muhammed Arap kavminin kendi içinde ihtilaf yaşadığını,Arap kavminin kendi içinde parçalanıp bölündüğünü görüyordu.Bu Arap kavmini birleştirmek için ortak bir kitap ve ortak bir din gerektiğini düşünüyordu.Bunun için böyle bir projeye kalkışmış olabilir.
وَمَا أَنزَلْنَا عَلَيْكَ الْكِتَابَ إِلاَّ لِتُبَيِّنَ لَهُمُ الَّذِي اخْتَلَفُواْ فِيهِ وَهُدًى وَرَحْمَةً لِّقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ Kitabı sana başka şey için değil,sadece kendi arasında ihtilaf yaşayan bir kavim için(li kavmin) uyarı,hidayet ve rahmet olarak indirdik.İman etsinler(NAHL 64 KURAN)ve mâ enzelnâ=ve biz indirmedik,aleyke el kitâbe=sana kitabı,illâ=den başka,li tubeyyine=açıklaman için,lehum=onlara,ellezî ihtelefû=ihtilafa düşmüş/düştükleri,fî-hi=ona dair/onun hakkında,ve huden=ve hidayet,ve rahmeten=ve rahmet,li kavmin=tek kavim için,yu’minûne=iman etmeleri/müminlik Ve yeni din kuruluşu için yaptığı şey o devirde bilinen hikayeleri yeniden vaaz etmektir.Yeniden disipline etmektir.Hepsi bu.
Örneğin Zulkarneyn olayını ele alalım.Kuran henüz Zulkarneyn'den hiç bahsetmemişken gelip Muhammed'e Zulkarneyn'i sorabiliyor Araplar.Yani zaten yaygın ve bilinen yöresel mitosları,hikayeleri yeniden sunuyor ve tek ilaha mal ediyor.
Sana Zulkarneyn'den soruyorlar.Deki size ondan bir anı okuyacağım(Kehf 83-KUAN) http://www.kuranmeali.org/18/kehf_suresi/83.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx Dikkat edilirse Kuran henüz Zulkarneyn'den bahsetmemişken onlar gelip Zulkarneyn hakkında soru soruyorlar.Yani bu tip hikayeler o yörelerde zaten biliniyordu.Ve Muhammed ile Zulkarneyn hakkında hem fikir oluyorlar.Anlattıklarına itiraz etmiyorlar.Oysa mağarada uyuyanlarıda sormuşlardı ve o konuda Muhammed'le ihtilaf içine düşmüşlerdi.Dediklerini onaylamamışlardı.
TANRI'NIN VERDİĞİ GÜVEN İÇİNDE.ONUN KORUMASI ALTINDA.