Kuran'a göre Tanrı nerede?

İslam dinine getirilen eleştiriler ve yanıtlar ile düzeyli tartışmalar.
Kullanıcı avatarı
AgnostikBey
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesajlar: 354
Kayıt: Cmt Eki 03, 2015 8:44 pm
Görüş: Agnostik
Edilen Teşekkür: 249 kere
Alınan Teşekkür: 213 kere

Re: Kuran'a göre Tanrı nerede?

Mesajgönderen AgnostikBey » Cmt Mar 12, 2016 4:52 pm

Burada önemli olan nokta tanrının tahtına kurulması ve yönetimini oradan gerçekleştirmesi. Ayrıca Arapça'da kalıplaşmış dediğim kullanıma (istevâ alâ el arşı) bir örnek bulabildim. 1936 yılında yayımlanmış Mesaj Dergisi'nin 158. sayısında Henry Robert'ın yazısının bir kısmının arapça tercümesi, "فيكتور هوجو بأنه استوى على عرش الأدب نصف قرن" olarak geçmekte. Söz konusu bu cümle ile özetle O, "Victor Hugo'nun yarım yüzyıl öncesinin edebiyatının tahtına kurulmuş" olduğunu belirtmiş.

Şimdi bu ifadenin 20. yüzyılın ilk yarısında bir dergide, edebiyat dünyasından "Victor Hugo" için kullanılması bir sıkıntı değil elbette. Varolan asıl sıkıntı bu kalıbın ve taht anlayışının metaforik olarak değil, gerçekten bulunduğu Erken Dönem Orta Çağ başlarında yönetim, ceza ve ödül sistemi üzerine emirler yağdıran bir metinde geçmesi. Daha ne kadar anlaşılır yazabilirim artık bilmiyorum.

Alıntının geçtiği kaynak:
https://ar.wikisource.org/wiki/مجلة_الرسالة/العدد_158/هنري_روبير
"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir donmuş ve kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım ilim ve akıldır." Mustafa Kemal Atatürk

faith-fatih
Mesajlar: 65
Kayıt: Cum Mar 04, 2016 4:55 pm
Görüş: musluman
Edilen Teşekkür: 2 kere
Alınan Teşekkür: 5 kere

Re: Kuran'a göre Tanrı nerede?

Mesajgönderen faith-fatih » Pzr Mar 13, 2016 11:43 am

"ve işte o zaman onun yüksek tahtını 8 tane melek taşır,yanlarına dizilmiş olarak (Hakka 17-KURAN)"

caminin kubbesini dört sütun taşır ama cami bir yere gitmez.Yani taşımak dendiğinde kucaklayıp bir yere götürmeyi anlamayın.sütun gibi düşünün.

ayrıca agnostik beyin dediği gibi kurana bakacak olursak,kuranda Allahın eli dediği kısmıd a Allahın eli var acaba kaç parmak diye bakmamız lazım.peygamberimiz kuranı tebliğde açıklamalarında senin kurduğun bu mantık yok.20.yüzyıl metaforunda da taht yada kürsüden kastedilen bugünki anladığımızla aynıdır.

Kullanıcı avatarı
AgnostikBey
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesajlar: 354
Kayıt: Cmt Eki 03, 2015 8:44 pm
Görüş: Agnostik
Edilen Teşekkür: 249 kere
Alınan Teşekkür: 213 kere

Re: Kuran'a göre Tanrı nerede?

Mesajgönderen AgnostikBey » Pzr Mar 13, 2016 12:06 pm

faith-fatih yazdı:20. yüzyıl metaforunda da taht ya da kürsüden kastedilen bugünki anladığımızla aynıdır.


Iskaladığın nokta 7.yüzyıla ait bir kitaptaki "tahta kurulmak" ifadesi mecaz değildir. O dönem için gerçeğin ta kendisidir. Tarih biliminde de önemli olan kavramları, içerisinde bulundukları zaman ve koşullar çerçevesinde inceleyebilmektir. Bu sebeple sadece Muhammed Mustafa gönlünden geçeni söyleyerek bunu dillendirmiştir, diyebiliriz.
"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir donmuş ve kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım ilim ve akıldır." Mustafa Kemal Atatürk

faith-fatih
Mesajlar: 65
Kayıt: Cum Mar 04, 2016 4:55 pm
Görüş: musluman
Edilen Teşekkür: 2 kere
Alınan Teşekkür: 5 kere

Re: Kuran'a göre Tanrı nerede?

Mesajgönderen faith-fatih » Pzr Mar 13, 2016 1:33 pm

'Bu sebeple sadece Muhammed Mustafa gönlünden geçeni söyleyerek bunu dillendirmiştir, diyebiliriz.'

Bizde kuranı doğru anlamak için onun hadisleri olmazsa olmaz diyoruz.Peygamber Allahın gözü yok görür, kulağı yok iştir.dili yok konuşur diyor ama kuranda Allahın eli diyor.peygamber kuranla çelişmiyor.kullanılan ifadeler Allahu tealanın insana indirdiği kitap olması sebebiyle insan metoforlarını kullanıyor.Eğer bu kuranda uzayda başka bir gezegende el yerine,dokungançları olan irade sahibi başka canlılara inecek olsa el yerine dokungaç diyecekti.gözleri olmasa görmek için ışığı değil başka bir metodu kullansalar örneğin ses dalgası ozaman nur değil ses tabiri kullanılacaktı.

Kullanıcı avatarı
cernomirdin
Mesajlar: 59
Kayıt: Pzt Şub 29, 2016 10:16 pm
Görüş: deist
Alınan Teşekkür: 29 kere

Re: Kuran'a göre Tanrı nerede?

Mesajgönderen cernomirdin » Pzr Mar 13, 2016 2:13 pm

faith-fatih yazdı:"ve işte o zaman onun yüksek tahtını 8 tane melek taşır,yanlarına dizilmiş olarak (Hakka 17-KURAN)"

caminin kubbesini dört sütun taşır ama cami bir yere gitmez.Yani taşımak dendiğinde kucaklayıp bir yere götürmeyi anlamayın.sütun gibi düşünün.

Caminin kubbesini dört sutun sürekli taşır.Ama bu 8 melek arşı(tahtı) sürekli taşımıyorlar.O gün geldiğinde taşıyacaklar.Yani o gün gerçekleştirilecek bir nakil işlemi söz konusudur.Sürekli taşısaydılar,o gün taşıyacaklar demesi anlamsız olurdu.O gün geldiğinde taşıyacaklar demesine gerek kalmazdı.
Gök yarılıp çatlar ve aşağı sarkar(Hakka 16-KURAN)
Ve işte o zaman onun yüksek tahtını 8 tane melek taşır,yanlarına dizilmiş olarak(Hakka 17-KURAN)
Yani meleklerin sürekli sabit kolon(sütün) vazifesi görmesinden değil,o gün yapacakları bir eylemden,nakil(taşıma) eyleminden bahsediyor ayetler.
Ve taht(arş)'ın taşıyıcısı olanlar onun etrafındalar...(Mümin 7-KURAN)
Bu melekler kolon değil taşıycılar,hareket ettiriciler.Melekler gökyüzündeki bu tür nakil işleri için kanatlıdırlar.Sabit birer kolon değiller.
Allah gökleri ve yeri yaratan,elçiler seçen,melekleri ikişer üçer ve dörder kanatlı yapandır(Fatır 1-KURAN)
Melekler ve Ruh (Cebrail), oraya, miktarı (dünya senesi ile) ellibin yıl olan bir günde yükselip çıkar.(Mearic 4 KURAN)
faith-fatih yazdı:ayrıca agnostik beyin dediği gibi kurana bakacak olursak,kuranda Allahın eli dediği kısmıd a Allahın eli var acaba kaç parmak diye bakmamız lazım.peygamberimiz kuranı tebliğde açıklamalarında senin kurduğun bu mantık yok.20.yüzyıl metaforunda da taht yada kürsüden kastedilen bugünki anladığımızla aynıdır.

Allah'ın eli denildiği zaman nesnel bir el değilde Allah'ın yaptırım gücünden bahsedildiği o ayetlerde zaten var.Ama taht(arş)'ın Allah'ın eli deyimi gibi mecaz olmadığı,bir yerden bir yere nakledilen bir nesne olduğuda çok açık ayetlerde.
Gök yarılıp çatlar ve aşağı sarkar(Hakka 16-KURAN)
Ve işte o zaman onun yüksek tahtını 8 tane melek taşır,yanlarına dizilmiş olarak(Hakka 17-KURAN)
Ortada taht falan yoksa kıyamet günü bu 8 melek neyi taşımış olacaklar?
Taht diye bir şey yoksa,Allah'ın tahtı suların üzerindeydi demesinin ne anlamı var?Taht yoksa suların üzerinde olan neydi o zaman?
TANRI'NIN VERDİĞİ GÜVEN İÇİNDE.ONUN KORUMASI ALTINDA.

faith-fatih
Mesajlar: 65
Kayıt: Cum Mar 04, 2016 4:55 pm
Görüş: musluman
Edilen Teşekkür: 2 kere
Alınan Teşekkür: 5 kere

Re: Kuran'a göre Tanrı nerede?

Mesajgönderen faith-fatih » Pzt Mar 14, 2016 10:07 pm

burada benim iddiamı desdekleyecek kanıt şöyleki niye sekiz melek taşıyor.3-5 melek değilde sekiz melektaşıyor.
Bir artı yaptığımızda uç noktalarını birleştirirecek olursak bir çember elde ederiz.aynı artı tekrar yaparsak bir çember daha elde ederiz ve iki çember birbirini kesecek şekilde 90 derece açıyla bütünleşirse bir küre elde etmiş oluruz.ben eğimin her tarafına eşit olarak dağıttığımı varsıyorum.Burada çizme imkanı yok ama beni anlamışınızdır umuraım.şöylede ifade edebilirim.ellerimizi ve ayaklarımızı açarsak etrafımızda bir çember halka düşünelim sonra sağımıza dönüp tekrarlayalım böylece bir küre elde ederiz.Allahın arşını en dışta evrensel küme olarak almıştık.yani evrensel kümenin içinde kürenin içinde bulunan sekiz melek.evrensel olan dış küreyi (arşı)sırtlanması olarak düşünüyorum.esasında bu sırtlanma görünüşte sırtlanma.yani bizim içerdeki kürenin içinde olmamız.sekiz melek tarafından içeriden evrensel kümeye olan sırtlanma.esasında bu taşıma içeriye yönelik bir taşıma dışarıdaki evrensel kümeye yönelik bir taşıma değil.mevlanın bir şiiri var.gönlümdekini dilim ifade edemez. kızar dilime.dilim kızar gönlüme ifade edemeyeceği şeyleri düşünüyor diye.bu şekil yada buna benzer biir şiirdi.

Ben tasavvufi hocalarından okudum ki (yanlış hatırlamıyorsam imamı rabbanin mektubat adlı eserinde);şuan gök dört melek tarafından dizleri çökmüş bir halde tututuluyor.Kurandaki sekiz melek ifadesi mahşerden sonra oluşacaktır ve taşıma meleklerin ayakları üstünde olacaktır.kuranda geçen ve o zaman ifadesi buradan kaynaklanıyor.bu durum peygamberimizin miraç hadisesinde geçiyor.Allah göğü dört meleğin sırtına yüklediğinde, ağır gelmiş ve dizleri üzerine çökmüştür.Allaha yönelerek ,yüklerinin ağır geldiğinden dayanamayıp yüz üstü kapaklanacaklarından korkunca ;kendisinden lütuf istedikleri zaman, Allahu teala onlara 'güç ve kudret Allaha mahsustur 'diye dua etmelerini öğütleyerek bu zikir sayesinde tutmaya güç yetiremedikleri göğü taşımaktadırlar.Burada Allahu tealanın meleklere göğü asıl taşıyanın Allah olduğunu yanin onun emri üzerinde bütün halde durduğu anlatılır.imamı rabbanı bu anlatımını yaparken peygamberimizin miraç hadislerine dayanır.Peygamberimiz hadislerinde bu meleklerin yüzlerinin yer ile gök arası kadar olduğunu ifade etmiş.Ayağa kalmalarının mahşerle beraber sekiz melek olarak olacağını beyan ediyor .kusura bakmayın kaynak araştırması yapmadım.ama okuduğumdan adım gibi eminim imamı rabbani mektubat adlı eserinin miraç ile ilgili kısımlarındaydı.Sonuç olarak benim islamı nasıl algıladığımı ifade ediyorum.kaynak o kadar önemli olmasa gerek.

faith-fatih
Mesajlar: 65
Kayıt: Cum Mar 04, 2016 4:55 pm
Görüş: musluman
Edilen Teşekkür: 2 kere
Alınan Teşekkür: 5 kere

Re: Kuran'a göre Tanrı nerede?

Mesajgönderen faith-fatih » Pzt Mar 14, 2016 10:08 pm

"Taht diye bir şey yoksa,Allah'ın tahtı suların üzerindeydi demesinin ne anlamı var?Taht yoksa suların üzerinde olan neydi o zaman?"

Gök idi.Taht gök ün kendisi.evrensel küme diye anlatmaya çalıştığım.zaman ve makanın olmadığı gök.

Allah, yukarıda, aşağıda, yanda degildir. Her varlık, Arş’ın altındadır. Arş ise, Onun kudreti, kuvveti altındadır.Arşı tutan meleklerde arşın altındadır. Allah Arş’ın üstündedir. Fakat bu, Arş Onu taşıyor demek değildir. Arş, Onun lütfu ve kudreti ile vardır. O, ezelde, sonsuz öncelerde nasıl ise, şimdi hep öyledir. Arş’ı yaratmadan önce nasıl idi ise, ebedi sonsuz geleceklerde de, hep öyledir. Onda değişiklik olmaz.

Kullanıcı avatarı
AgnostikBey
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesajlar: 354
Kayıt: Cmt Eki 03, 2015 8:44 pm
Görüş: Agnostik
Edilen Teşekkür: 249 kere
Alınan Teşekkür: 213 kere

Re: Kuran'a göre Tanrı nerede?

Mesajgönderen AgnostikBey » Sal Mar 15, 2016 6:47 am

faith-fatih yazdı:Allah, yukarıda, aşağıda, yanda değildir.


"Gökyüzündekinin, yer sallandığı zaman sizi yere geçirmeyeceğinden emin mi oldunuz?" Mülk 16

Tanrı neredeymiş, yukarıda.

faith-fatih yazdı:Taht göğün kendisi. evrensel küme diye anlatmaya çalıştığım. zaman ve makanın olmadığı gök.


Taht, tahttır. Muminun suresi 86. ayet diyor ki "De ki: 'Yedi kat göklerin ve o büyük tahtın efendisi kimdir?'". Ayette geçen ifadeler "semavati sbe" ve "arşil azim". Yani yedi kat olan göğün katları var ve bir de en büyük ve yüce olan bir taht ve de tahtına kurulmuş (Araf, 7/54; Yunus, 10/3; Rad, 13/2; Furkân, 25/59; Secde, 32/4; Hadîd, 57/4) olan bir de tanrı. Ayetler çok açık. Artık, ortada miadını doldurmuş bir din var.
"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir donmuş ve kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım ilim ve akıldır." Mustafa Kemal Atatürk

Kullanıcı avatarı
cernomirdin
Mesajlar: 59
Kayıt: Pzt Şub 29, 2016 10:16 pm
Görüş: deist
Alınan Teşekkür: 29 kere

Re: Kuran'a göre Tanrı nerede?

Mesajgönderen cernomirdin » Sal Mar 15, 2016 4:07 pm

faith-fatih yazdı:burada benim iddiamı desdekleyecek kanıt şöyleki niye sekiz melek taşıyor.3-5 melek değilde sekiz melektaşıyor.
Bir artı yaptığımızda uç noktalarını birleştirirecek olursak bir çember elde ederiz.aynı artı tekrar yaparsak bir çember daha elde ederiz ve iki çember birbirini kesecek şekilde 90 derece açıyla bütünleşirse bir küre elde etmiş oluruz.ben eğimin her tarafına eşit olarak dağıttığımı varsıyorum.Burada çizme imkanı yok ama beni anlamışınızdır umuraım.şöylede ifade edebilirim.ellerimizi ve ayaklarımızı açarsak etrafımızda bir çember halka düşünelim sonra sağımıza dönüp tekrarlayalım böylece bir küre elde ederiz.Allahın arşını en dışta evrensel küme olarak almıştık.yani evrensel kümenin içinde kürenin içinde bulunan sekiz melek.evrensel olan dış küreyi (arşı)sırtlanması olarak düşünüyorum.

Eğer öyle olsaydı taht demez küre derdi.Küre kelimesi zaten arapça kökenli bir kelimedir.8 tane nakleden melek var derken,8 sayısından küreyi elde etmek,9 melek deseydi 9 sayısından kareküp şekline ulaşmak işi çok aşırıya taşımak olmuyormu biraz. :roll:
O gün 8 tane melek onun tahtını taşıyacaklar....(Hakka 17) ifadesinden taht yoktur ve taşıma işlemide yoktur sonucunu çıkarman çok enterasan.
Yani tahtı taşırlar derken aslında taht falan yok,taşıma işlemi falan yok demek istiyor öğlemi?
Artı meleklerin göğü tutmasına gerek yoktur.Çünkü göğün direğe ve kolona ihityacı yoktur.Onu direksiz bir şekilde yerden yükseltmiştir(Rad 2 KURAN) ve Allah'ın bizzat kendisi göğü tutmaktadır.Düşmesin diye. ;)
…Göğü de o tutar, yer üzerine düşmesin diye(HACC 65 KURAN
Artı melekler gök çatlayıp yarıldıktan sonra arşı(tahtı) taşıyacaklar.O halde gök ile arş(taht) arasında bir fark olmalıdır.
Gök yarılıp çatlar ve aşağı sarkar(Hakka 16-KURAN)
Ve işte o zaman onun yüksek tahtını 8 tane melek taşır,yanlarına dizilmiş olarak(Hakka 17-KURAN)
Ve Allah'ın göklerden gelişini anlatan başka bir ayette vardır.
Onlar mtulaka Allah'ın meleklerle bulutlar içinde gökten geleceği günü bekliyorlar.O gün iş bitirilmiş,emir yerini bulmuş olacaktır(Bakara 210-KURAN)
http://www.kuranmeali.org/2/bakara_suresi/210.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx
faith-fatih yazdı:Her varlık, Arş’ın altındadır. Arş ise, Onun kudreti, kuvveti altındadır.Arşı tutan meleklerde arşın altındadır. Allah Arş’ın üstündedir.

Arş(taht) diye bir şey yoksa,arş(taht) hiç bir yerde değilse;o zaman nasıl oluyorda her şey arşın(tahtın) altında oluyor.Taht(arş) hiç bir yerde değilse o zaman arrş(taht) diye bir şey yoktur.
faith-fatih yazdı:Allah, yukarıda, aşağıda, yanda degildir.

Al işte yine aynı mantık tutarsızlığını sergiliyorsun malesef.Allah için gökte olan ifadesini kullanıyor Mülk suresinin 16.ayeti.Gökte olan ifadesinden gökte olmadığı sonucunumu çıkarıyorsunuz?Gökte olan derken gökte olmadığınımı anlatmaya çalışıyor?O zaman mantık ve dil bilimi konusunda çok yetersiz ve çok yeteneksiz olduğu ortaya çıkar.
Gökte olanın sizi yere batırmayacağından eminmi oldunuz?(Mülk 16-KURAN)
Gökten Allah'ın gelişi,gökte oluşu çok açıktır Kuran'da:
Onlar mtulaka Allah'ın meleklerle bulutlar içinde gökten geleceği günü bekliyorlar.O gün iş bitirilmiş,emir yerini bulmuş olacaktır(Bakara 210-KURAN)
http://www.kuranmeali.org/2/bakara_suresi/210.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx
Üstelik ne mülk suresinde,ne de başka ayetlerde Allah gökte değildir itirazında bulunmuyor Kuran.Eğer sizin dediğiniz gibi olsaydı Allah gökte değildir diyen bir ayet bulunurdu Kuran'da.
Firavun dediki;ey Haman bana yüksek bir kule yap,yolara ve sebeplere erişeyim(Mümin 36 Kuran)
http://www.kuranmeali.org/40/mumin_suresi/36.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx
Böylece göklere ulaşırım ve orada Musa'nın ilahını bulurum...(Mümin 37-KURAN)
http://www.kuranmeali.org/40/mumin_suresi/37.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx
Burada görülüyorki Musa yaratıcı ilahın(Allah'ın) göklerde olduğunu söylemiş Firavun'a.Ve Kuran da Musa'nın ilahının göklerde olduğunu onaylıyor burada.Onaylamasaydı Musa'nın ilahı göklerde değildir diye bir not düşerdi.Musa ilahının göklerde olduğunu anlatmasaydı,Firavun onun ilahı madem göklerde,gökleri inceleyeceğim bir kule yapın demezdi.Kuran'ın bakış açısına göre olay bu şekildedir.
TANRI'NIN VERDİĞİ GÜVEN İÇİNDE.ONUN KORUMASI ALTINDA.

faith-fatih
Mesajlar: 65
Kayıt: Cum Mar 04, 2016 4:55 pm
Görüş: musluman
Edilen Teşekkür: 2 kere
Alınan Teşekkür: 5 kere

Re: Kuran'a göre Tanrı nerede?

Mesajgönderen faith-fatih » Cmt Mar 19, 2016 8:17 pm

Haklısın kendi kafamdam yarumlarım biraz abes oldu.Biraz araştırma yaptım şunları buldum.

http://www.kuranikerim.com/telmalili/hakka.htm bu linkte hakka-17 ye bakacak olursak;
benim burada okuduğumdan anladağım. arştan kasıt mülktür.arş gerçekten taht manasında kullanılmıştır.nasıl ki kralın mülkü tahtı ise,Allah ın mülkü de göktür.sonuçta gezegenlerde bir göğün içinde olması o gök ün mülküyetine dahildir.Yani yer gök ve ikisi arasında olan herşey Allahındır. Mülk Allahındır. mülk tahttır.
Burada tercümede, melek ve melaike arasında farklılık olduğu söyleniyor. "Her melek melâikedir, fakat her melâike melek değildir." burada melaike melek değil kuvvettir. şeklinde bir izah var.sekiz melaike tahtın ayağı misali tahtı taşıyan ayakta tutan sekiz kuvvet olduğu yorumu var.tahttan kasıt ise Allahın mülküdür.
bir diğer yorum ise bana göre bu yorum daha güzel.bu yorumda ise peygamberimizin hadisi doğrultusunda:
Abd b. Humeyd'in Seleme'den rivayet ettiğine göre İbnü İshak şöyle demiştir: Hz. Peygamber (s.a.v)'in şöyle buyurduğu bize ulaştı: Onlar, yani Arş'ı taşıyanlar bugün dörttür. Kıyamet günü geldiğinde yüce Allah onları diğer bir dört ile destekleyecek, sekiz olacaklar."

Muhyiddin-i Arabi "Fütuhat-ı Mekkiyye" adlı eserinin "tahtın taşıyıcıları"na dair olan onüçüncü bâbında şu anlamda bir nazım ile söze başlayarak,

"Taht ve onu taşıyanlar, vallahi Rahman ile yüklüdür...

Burada da anlatılan Yer gök Allahın rahmeti üzerine ayakta duruyor ve hepimizin bildiği dört büyük melek şuan ki taşıyıcılar. cebrail a.s, israfil a.s.,mikail a.s.,azrail a.s. ve bu dört ayak bugün Arş'ın taşıyıcıları, onun idaresi ile görevli olanlardır.Yani dünyada dörttür. ahirette dört daha eklenerek muhammed a.s.,rıdvan a.s.,Adem a.s. ve halil ibrahim a.s. ile birlikte onlar sekizdir.Ve Allahu tealanın rahmeti bu sekiz ayak üzerinden tecelli etmeye devam edecektir. şeklinde.


“İslam Dini ve Kur'an” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir