Rab Allah

İslam dinine getirilen eleştiriler ve yanıtlar ile düzeyli tartışmalar.
Kullanıcı avatarı
NOLAN
Mesajlar: 284
Kayıt: Pzt Eki 05, 2015 7:23 pm
Görüş: Ateist
Edilen Teşekkür: 97 kere
Alınan Teşekkür: 77 kere

Rab Allah

Mesajgönderen NOLAN » Pzt Eyl 10, 2018 12:39 pm

RAB​

Türkçe'de rab; İngilizce'de Lord(6), Elence'de Kyrios(4,9,10) veya Despotes(10), Latince'de Dominus(10), Aramca'da Rabbi, Rabbuni, Mari(10), eski Arapça'da Rabbani(4), sabii literatüründe Rabba veya Rabbi(5) kelimelerinin karşılığıdır.

Elence Kyrios kelimesi, Lidya kralı Kroisos veya İran kralı Kyros(11)'tan kaynaklanmış gibi. Kutsal kitapta da, mesela Ezra 1/2'de "Fars kralı Koreş" olarak geçer(20).

Efendi, kral, sahip, öğretmen, yüce, büyük, idare eden, kudretli, bağımsız, usta gibi anlamlara gelen Rab; bir lakaptır, ünvandır, cins isimdir. Bu kelimeye verilen anlamlardan anlaşılacağı gibi; rab, saygı ifade eden, insani bir otoriteyi anlatmaktadır(10).

Rab bir erkeği işaret ediyor gibi görünür amma velakin kutsal ruh, bakire ruh veya ana anlamlarına gelen, bilgelikle özdeş tutulan Sophia (tanrıça)(2) veya El lat(18) ile de bir bağı vardır. Rabbin hem eril, hem de dişil yanının olmasının nedeni; samilerde tanrının hem erkek, hem de dişi olarak kabul edilmesiyle alakalıdır(8).

Mısır'da Osiris'e "tüm Dünya'nın rabbi"(1), Set'e "rabb"(8), Babil'de El'e "yüce rab"(8), Yakındoğu'da Melkart'a "şehrin rabbi"(8), Baal veya Bel'e "rab"(8), Dionysos'a "tanrıdan doğmuş rab"(1) denilmiştir.

Yahudiler Yahve'ye(10), hristiyanlar Yahve ve oğlu İsa'ya(10), müslümanlar Allah'a(7), sabiiler de Adonai'ye(5) "rab" demişlerdir. Muhammed için de "rab" ifadesinin kullanıldığı belirtilmektedir(6). Ayrıca Taif'lilerin Lat (Meryem) için "Rabba" dediklerini de belirteyim ki, rabbin dişil yanı görülsün(4).


ALLAH​

Allah,"evin rabbi", "Mekke'nin rabbi" veya "Kabe'nin rabbi"dir. Araplar yeminlerinde veya şarkılarında Allah'ın yanında İsa'yı da ayrı olarak belirtmişlerdir(3,7).

Arapça konuşan yahudiler Yahve'ye "Allah" diyorlar. Hristiyan araplar "Allah" adını kullanıyorlar. Turan Dursun, Tanrı'ya Allah denilebileceğini belirtiyor(11). "Baba" ifadesinin de süryanice ve aramcadaki karşılığı Allah'tır(10). Yani, "Mekke'nin rabbi" diye kabul edilen Allah'ın; baba, yani Yahve olduğu ortaya çıkıyor. Toparlarsak; kaynaklarda Yahve'nin, Tanrı'nın, Rabb'in, Allah'ın, Baba'nın yanında; İsa'da özellikle ve ayrı olarak "çarmıha veya haça gerilen" şeklinde geçiyor. Hristiyanlarca "rab" kelimesinin daha çok İsa için kullanıldığı ve 7. yüzyılda Kabe'nin de bir "kilise" olduğu(3) dikkate alınırsa; arapların "Allah ve Rab" ya da "Yahve ve İsa" ya da "Baba ve Oğul" adına yemin ettikleri veya şiirler yazdıkları ortaya çıkar. Baba ve oğulun bir / aynı olduğu dikkate alınırsa da, Kabe'de "Rab Allah"a (Erol Sever'in "Kabe'de tapınılan tanrı, hristiyanların tanrısıydı, İsa'ydı.(3)" demesine paralel olarak), yani İsa'ya tapınıldığı ortaya çıkar. Bu da bir başka olguyla, Yuhanna 16-23'de belirtildiği gibi Baba'dan, yani Tanrı'dan, yani Allah'tan bir şey istenilmesi için Rab'be, yani İsa'ya dua edilmesi(9,16) gerektiği ile örtüşür.

İsa'nın aslında Dionysos (yani, ölen ve yeniden dirilen mitolojik figürlerden birisi) olduğunu(1) ve Dionysos'un da babası tarafından doğrulduğunu(19) söylemek isterim.

Kuran'da geçen "rabbunallah" ifadesi, mealciler tarafından "Rabbimiz Allah'tır" olarak çevirilmiştir amma velakin bu çeviri "Allah'ımız Rab'tir(15) şeklinde olmalıdır ve bu ifadeden kasıt, Allah'ın İsa, ya da Tanrı'nın İsa olduğudur. Arapça isim tamlamasında rabbin muzaf olması ve Allah'ın da muzaf olamaması(13), rabbunallah ifadesindeki rab kelimesinin, Allah kelimesinden daha önemli olduğunu kanıtlar(14). Rabbunallah ifadesinde işaret edilen Rab'dir. Yani İsa!

Peki, rabbin dişi yanı olan Sophia (Lat veya Meryem)'ya ne oldu? Rabbin dişi yanı; Baba, Tanrı, Allah, Yehova kavramlarının içinde duruyor. Yani baba ve ana, aynı kavramla ifade ediliyor. Gerek Yahve'nin, gerekse de Allah'ın dişi yanı biraz detaylı olduğu için hiç değinmeyeceğim burada. Allah ve Yahve eril tanrılar olarak görülmemelidir. Bu tanrılar (yukarıda kısaca değindiğim gibi, aslında aynı tanrılar) çift cinsiyetli, hünsa tanrılardır. Tabi burada Allah'ın erkek olduğunu yazan, Turan Dursun veya Arif Tekin gibi yazarlarımızın; konuya sadece islami literatürden baktıkları için yanıldıklarını söylemem lazım. Mesela Arif Tekin salt Kuran'a bakarak "Allah erkektir"(17) demiştir!

Son olarak yazdıklarımla uyumlu ve önemli oryantalistlerin çıkarımlarıyla aynı doğrultuda (Muhammed'in tarihi bir kişi olmaması) olarak, şunu söylemek isterim.

Nasıl ki Allah Yahve'nin yerini almışsa, Muhammed'de İsa'nın yerini almıştır. Muhammed Rab'tir. Kuran'da ilk yazılan surelerde, Rab kelimesi Allah kelimesinden daha çok geçmektedir(13). Bu kelime kesinlikle İsa için kullanılmıştır. Müslümanlar Rabbin ve Allah'ın aslında aynı şey olduğunu anlatma derdindedirler(13). Bu çaba, baba ve oğulun aslında aynı şey olduğunu 2000 yıldır anlatmaya çalışan Hristiyanların(21) çabasına benzemiyor mu?!

Kaynaklar;
1- İsa'nın gizemleri - Tımothy Freke, Peter Gandy 2011
2- İsa ve kayıp tanrıça - Tımothy Freke, Peter Gandy 2006
3- İslam'ın kaynakları 1, Çok tanrıcılık, hıristiyanlık ve kabe - Erol Sever 1995
4- İslam'ın kaynakları 2, Muhammed - Erol Sever 1997
5- Sabiiler, son gnostikler Şinasi Gündüz - 1999
6- Günümüzde islam ve hristiyanlık - W. Montgomery Watt 2012
7- Kuran'da tanrı ve insan - Toshıhıko Izutsu 2016
8- Karşılaştırmalı mitoloji ışığında İsrail dini - Jules Soury 2008
9- Hristiyanlıkta ve İslam'da Hz. Meryem - Prof. Dr. Günay Tümer 2011
10- Yahudi ve hristiyan kaynaklarında tanrı imgesi - Murat Hakan Yıldırım 2010
11- Tarih - Herodotos 2007
12- Allah - Turan Dursun 1995
13- http://e-dergi.marmara.edu.tr/maruifd/a ... 5000010408
14- https://hafizamerkezi.com/12-isim-tamla ... afun-ileyh
15- http://www.ortodoksluk.org/sabahduasi.htm
16- Süryani ortodoks kilisesinde ibadet - Dr. Nihat Durak 2011
17- Kuran'da Allah - Arif Tekin 2014
18- İslam'dan dönenler ve yalancı peygamberler - Doç. Dr. Bahriye Üçok 1982
19- Vampirin kültür tarihi - Gülay Er Pasin 2013
20- Kitabı mukaddes 1988
21- Kutsal üçlük'te Allah'ın birliği - Zekeriya Butrus (Tarih belirtilmemiş. Sevgi yayınları)
Doğada ahlak yoktur..

“İslam Dini ve Kur'an” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir