Tevbe Suresi 30. Ayet ve Uzeyr(Ezra) Bulmacası Mercek Altında

İslam dinine getirilen eleştiriler ve yanıtlar ile düzeyli tartışmalar.
Mr. Tanakh
Mesajlar: 75
Kayıt: Çrş May 04, 2016 11:56 pm
Görüş: Pozitif Ateist
Edilen Teşekkür: 1 kere
Alınan Teşekkür: 14 kere

Tevbe Suresi 30. Ayet ve Uzeyr(Ezra) Bulmacası Mercek Altında

Mesajgönderen Mr. Tanakh » Prş Ara 22, 2016 11:00 pm

Sabırla okuyunuz biraz uzun bir yazı yazdım ama umarım faydalı olur.





Tek bir sorum var ve bu soruyu cevaplandırabilecek bir Müslüman aranıyor.Bu ayette ne denmek isteniyor?
Tevbe Suresi 30. Ayet :
Yahudiler, "Uzeyir Allah'ın Oğlu" dediler, Hıristiyanlar da "Mesih(İsa) Allah'ın Oğlu", dediler. Bu onların kendi ağızlarıyla uydurdukları sözlerdir. Daha önce inkâra sapmış olanların sözlerine benzetiyorlar. Allah onları kahretsin, nasıl da saptırıyorlar!


Kuran'da bu ayetlerde yer alan Uzeyir adlı kişinin Yahudi geleneğindeki Ezra olduğu genel kabul gören bir görüştür.Bu ayetlerdeki problem ve benim sorum şudur:
Hristiyanlar'ın İsa'ya Tanrı'nın Oğlu demesi gibi,Yahudiler'in Ezra'ya(Uzeyir'e) Tanrı'nın Oğlu demesi gibi bir durum tarih boyunca yaşanmamıştır.Yani eğer böyle bir durum yaşanmadıysa neden böyle bir şey Kuran'da yer alıyor bu bir yanlış anlaşılma veya kasıtlı bir suçlama mıdır Yahudiler'e karşı?

Bazı görüşler, İslam Peygamberi'nin ,Yahudiler'in Ezra'ya duyduğu büyük saygıdan ötürü onların Ezra'yı Tanrı'nın Oğlu olarak gördüğüne inandığını söyler.

Çünkü Ezra Babil Sürgünü'nden sonra Tevrat ve Süleyman Tapınak'ı konusunda, Yahudiler'in tekrar bu kavramlara sahip olmaları için müthiş işler yapmış bir isimdir. Kendisi 2. Musa olarak görülür adeta. Buna karşın Ezra tüm bu iyi işlerine ve hakkındaki güzellemelere ve efsanelere rağmen asla Yahudi tarihinde İsa gibi Tanrı'nın Oğlu olarak görülmemiştir,yani burda hala sorun var gözüküyor.

Bunun farkında olan bazı tefsirler ayette yer alan Uzeyir'in İdris peygamber(yani Tevrat'taki Hanok) olduğunu ileri sürerler. Hicaz yarımadasındaki Yahudi Araplar İdris'e bu iddiaya göre kendi dillerinde ''Azaryahu'' diyorlardı ve ona Tanrı'nın Oğlu gözüyle bakıyorlardı çünkü İdris peygamber Yahudi geleneğinde ve İslam geleneğinde de sonradan olacağı şekilde, göğe cennete yükselmiş birisidir ve birçok efsaneye konu olmuştur ve bundan ötürü Yahudiler onu(İdris'i) Yahudi mitolojisindeki meleklerden biri olan Metatron ile özdeşleştirmiştir. Bu yüzden Kuran'daki ifade bu Yahudiler'i kastediyor olabilir çünkü onlar Tanrı'nın meleği olan İdris'e (Metatron'a) Tanrı'nın sevgilisi anlamında mecaz anlamda Tanrı'nın Oğlu demiş olabilirler veya onu İsa gibi Tanrısal konuma yükseltmiş olabilirlerdi .


Oysaki bu iddiada da sorun vardır çünkü Kuran'da İdris peygamberin geçtiği başka ayetler mevcuttur ve zaten bilinen karakter olan ve adı da yazan İdris'in başka bir isim olan Uzeyir ismiyle anılması ve o şekilde hitap edilmesi mantıklı durmamaktadır eğer böyle olmuşsa Kuran yine hatalıdır çünkü Kuran'ın İdris ile Uzeyr'in aynı kişiler olduklarını bilip farklı adlar kullanmaması gerekirdi çünkü o(Kur'an) Allah'tan gelmiş olmalıydı.Allah iki adın aynı kişiye ait olduğunu bilip gereksiz isim farklılıklarına yer vermemeliydi.


Diğer bir iddia ise Uzeyir'in bir başka melek olan Yahudi mitolojisindeki Azael olduğudur fakat bunun böyle olduğuna dair de elimizde hiçbir kanıt yoktur.Üstelik Kuran'ın ilgili ayeti İsa'dan da bahsetmektedir yani Azael isminde bir melekten bahsedecekse onun melek olduğunu belirtmesi metnin sağlığı açısından doğru olmalıydı oysa Kuran İsa ile Uzeyir'i aynı ayette kullandı ve Yahudi ve Hristiyanlar'ı iki kişiye Tanrı vasıfları yükledikleri iddiasıyla suçladı ve burdan çıkaracağımız şey Kuran'ın İsa'dan kastı bir insan olduğuna göre Uzeyir'den kastı da bir insan olmalıdır çünkü Kuran'daki ilgili ayette ikisinin farklı varlıklar (melek-insan) olduğunu gösteren bir delil yoktur.Bu İdris'in Metatron adlı melek olduğu iddiasına itiraz olarak da sunulabilecek bir argümandır çünkü Kuran ayetlerde yer alan bir kişinin melek olduğunu ayrıca belirtmemiş ve onu insan olan İsa ile aynı ayetlerde kullanarak o kişinin de bir insan olduğunu anlatmak istemiştir.


O halde en mantıklı çözüm başta dediğimiz teori olan Uzeyir'in Yahudi Kutsal Kitabı Tanah'taki Ezra olmasıdır. İlk başta da söylediğimiz bazı İslam alimleri Kuran'ı bu çelişkiden ve olası kasıtlı veya kasıtsız yanlıştan kurtarmak için ,Muhammed'in zamanında yaşayan küçük bir Yahudi grubunun Ezra'yı, Babil Sürgünü'nden sonra yaptıkları işler sebebiyle Tanrı'nın Oğlu olarak adlandırdığını söyler.


Oysaki bu iddia hala vahimdir çünkü hiçbir Yahudi kutsal tefsirsel veya mitolojik metninde bu iddiayı doğrulayacak bir bilgiye rastlayamıyoruz sadece elimizdeki bilgiler İslam alimlerinin tefsirlerinden geliyor,üstelik Kuran'daki ayet genel hitap içeriyor yani bir kısım Yahudiler demiyor,buna ek olarak da Hristiyanlar'ın İsa'ya Tanrı'nın Oğlu demesiyle Uzeyir'e Yahudilerce Tanrı'nın Oğlu denmesi bir tutuluyor ,yani Yahudilik'te temel inanç olan ve İslam'a Tevhid olarak girmiş olan Unity of God(teslisin tersi tek Tanrı'da tek kişi) inancı bir kısım Yahudi grubu tarafından yok sayıldı iddiası yapılıyor Kuran metninde.

Oysaki biz hiçbir Yahudi'nin bu Tek kişilikli tek Tanrı inancını yok sayıp Uzeyir yani Ezra adlı kişiyi Tanrı'nın Oğlu olarak gördüğünü hiçbir Yahudi kaynağında bulamıyoruz.

Velhasılı kelam ya da sözün özü bu ayet çok büyük ihtimalle kasıtsız yapılmışsa bir hata içeriyor eğer kasıtlı yapılmışsa Medine dönemine ait olduğu için Yahudi ve Hristiyanlar'ı şirk ehli olarak gösterip Müslüman Araplar'ı onlara karşı kışkırtmak için Uzeyr(Ezra'nın) Yahudiler'ce Tanrı'nın Oğlu olduğuna inanıldığı yönündeki asılsız suçlama yapılıyor Yahudiler'e. karşı. Durum gerçekten Kuran açısından HER BAKIMDAN çıkmazda görünüyor.

“İslam Dini ve Kur'an” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir