İslam siyasi nedenlerle varlık kazandı

İslam dinine getirilen eleştiriler ve yanıtlar ile düzeyli tartışmalar.
Tarot
Mesajlar: 28
Kayıt: Prş Haz 30, 2016 2:50 pm
Görüş: şüpheci
Edilen Teşekkür: 2 kere
Alınan Teşekkür: 9 kere

İslam siyasi nedenlerle varlık kazandı

Mesajgönderen Tarot » Pzr Ağu 28, 2016 8:19 pm

Arap kavmi kendi içinde bölünmüştü ve Muhammed Arap kavmini birleştirmek istiyordu.Arap kavminin siyasi birliği için bütün kavme hitap eden bir Arapça kitap gerekiyordu ve bölünme sebebi çok ilahlılık olduğu için,kavmi birleştirmek içinde tek ilah gerekliydi.Tıpkı Yahudilikte olduğu gibi bütün kavmi tek ilah etrafında birleştirmeye çalıştı.Her Arap kabilesinin ayrı bir ilahı olmayacaktı artık.
Kuran'ın anlattığına göre Arap kavmi inatçı ve cahil bir kavimdir,kendi içinde bölünmüş bir kavimdir.Ve Kuran'ın bütün düzenleniş amacıda kendi içinde bölünen bu kavmi bileştirmektir.Bu kavmin kendi içinde yaşadığı iç ihtilaflara son vermektir.
''Bu Kuranı sesin lisanınla kolaylaştırdıkki onunla inatçı olan o bir kavmi uyarabilesin.Meryem 97,Kuran''
''Ve bu Kuranı indirme sebebimizin tamamı: kendi içinde bölünmüş olan o bir kavmin sorunlarını çözmen içindir.Başka şey için değil.Böylece İman etsinler ve hidayet bulsunlar diye.Nahl 64,Kuran''
Yahudilik nasılki İsrail kavmini siyasi olarak birleştiriyorsa İslamda Arap kavmini siyasi olarak birleştirme amacını taşır.İslam Arap kavmini siyasi olarak birleştirmek amacıyla oluşturulmuştur.
Ve ayrıca Kuran Arap kavmini dilsel birliktelik içindede tutmuştur.Örneğin Kuranda haram kelimesi geçtiği için bütün Arap bölgeleri haram kelimesini kullanmışlar ve haramın yerine farklı farklı kelimeler kullanmamışlardır.Arap ülkelerinin ortak bir dil kullanmasında Kuran'ın etkisi oldukça fazladır.Arapçaya yabancı dillerden kelime girişinede engel olmuştur Kuran.Kavmin dil birliğininde devam ettiricisi olmuştur Kuran.
Muhammed parçalanma konusunda çok hassastır ve kavmin birlik içinde olması gerektiğini anlamıştır.O dönem ortadoğu toplumunda din ya parçalayıcı yada birleştirici rol oynamaktadır.
''Dinlerini parçalayan ve bölük bölük olanlardan olmayın. Bunlardan her fırka, kendilerinde olan ile böbürlenmektedir.Rum 32,Kuran''
Din ya bir parçalayıcıdır yada birleştiricidir.Eğer ortadoğuda bir kavmi siyasi birliğe kavuşturup başına geçmek istiyorsanız;kendinizi ilahi bir otoriteye,manevi bir otoriteye dayandırmanız gerekir.
Ve İslam da Kuran da bu gibi siyasi nedenlerle oluşturuldu.
Kuran Arap kavmi denen insan topluluğuna şöyle seslenir:kendi aranızda şubeleşmeyin,Arap kabileleri birbirine üstünlük taslamasınlar.Üstünlük hangi Arap kabilesinden olduğuna değil,Allaha yakınlıkla(takva) olur.Farklı Arap kabilelerine ayrılmış olsanızda bir anne babadan geliyorsunuz.Hepiniz İbrahim ve karısı Hacer'in soyusunuz.Farklı kabilelere bölünmüş olsanızda.(İbrahim ve karısı Hacer Arap kavminin atasıdır.İbrahim ve karısı Sara İsrail kavmin atasıdır.Araplara İsmailoğullarıda derler.Çünkü İbrahim'in oğlu İsmail'den geldiklerine inanılır)
Ey insan topluluğu;biz sizleri bir anne babadan(İbrahim-Hacer) meydana getirdik.Sonra sizi şubeleştirdik;aynı soya mensub kabilelere ayırdık,birbirinizi tanımanız için.Üstün olup olmamanız takvanıza bağladır.(Hucurat 13,Kuran)
Yani hangi hangi Arap kabilesinden olduğunuza değil,takvanıza bağlıdır üstünlük.Sonuçta bütün Arap kabileleri İbrahim adlı ortak atadan gelmektedirler.
Cihat ediniz ve Babanız İbrahim'in dinine uyunuz(Hacc 78,Kuran)
Bunun üzerine Araplar imana sahibiz derler.Takvalı olduklarını söylemeye çalışırlar.
Araplar iman ettik dediler.Deki hayır,henüz iman etmiş değilsiniz.Yinede İslam olduk deyin.(Hucurat 14,Kuran)
İbrahim ve Hacer soyundan gelen Arap kabilelerini ortak ata(ibrahim) kavramıyla birleştirmeye çalışıyor.Ortak ata(İbrahim) figürüne dini ve kutsal bir kişilik ekliyor.Çünkü Arap kavmi kendi içinde bölünmüştü,her kabile kendi ilahıyla övünüyordu ve diğerlerine üstünlük taslıyordu.(Nahl 64 Kuran,Hacurat 13 Kuran)
Allah uğrunda, hakkını vererek cihad edin. O, sizi seçti; din hususunda üzerinize hiçbir zorluk yüklemedi; babanız İbrahim'in dinini sizin içinde din kıldı...(Hacc 78-Kuran)
Ve Muhammed Rum kavmi gibi Fars(iran) kavmi gibi kendi siyasi birliğini tamamlamış kavimlere özenmektedir.Arap kavmininde kendi iç birliğini tamamlayıp Rum kavmi gibi bölgesel aktör olmasını istemektedir.
''Rumlar yenildiler.Rum 2,Kuran''
''Ama onlar 3 ile 9 arasında bir sürede zafer kazanacaklar.Rum 3,Kuran''
''Ve o zaman iman edenler rahatlayacaklar.Rum 4,Kuran''
Ve Muhammed'den sonra Arap kavmi kısmen bu amaca ulaştı.Arap kavmi tıpkı Rum kavmi ve Fars kavmi gibi siyasi birliğini tamamlayıp bölgesel aktör oldu.İranı fethetti.İç asyaya kadar ilerledi.Endülüse kadar gitti.
Arap kavminin siyasi birlikteliğini sağlamak için Kuran oluşturuldu(Nahl 64,Kuran).Ve Kuran oluşturulurkende kendinden önce var olan bir kaynağa baş vuruldu.O kaynaktan pek çok kopya alındı.Kuran'ın kendisi Kuran'ın benzeri olan ve Kuran'dan daha eski olan bir kitaptan(kaynaktan) bahseder.
''De ki: Hiç düşündünüz mü; şayet bu, Allah katından ise ve siz onu inkâr etmişseniz, İsrailoğullarından bir şahit de bunun bir benzerini görüp inandığı halde siz yine de büyüklük taslamışsanız (haksızlık etmiş olmaz mısınız)? Şüphesiz Allah, zalimler topluluğunu doğru yola iletmez.Ahkaf 10,Kuran''
Kurana benzeyen Kuran öncesi bu kaynak Kuran'ın oluşturulmasında büyük rol oynamış olmalı.
En son Tarot tarafından Cmt Eyl 10, 2016 1:17 pm tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.
İNANÇ MANTIĞIN ÖLMESİDİR.MİTOLOJİK EFSANELERE GÜVENEMEYİZ.

Kullanıcı avatarı
AgnostikBey
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesajlar: 317
Kayıt: Cmt Eki 03, 2015 8:44 pm
Görüş: Agnostik
Edilen Teşekkür: 234 kere
Alınan Teşekkür: 204 kere

Re: İslam siyasi nedenlerle varlık kazandı

Mesajgönderen AgnostikBey » Pzr Ağu 28, 2016 9:46 pm

Çevirilerinde sıkıntı var ancak temelde çıkış noktan doğru. Ayrıca sonda belirttiğin kurana benzeyen kuran öncesi söz konusu kaynak "tevrat"tır.
"Ben, manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir donmuş ve kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım ilim ve akıldır." Mustafa Kemal Atatürk

Kullanıcı avatarı
Engse Hohol
Mesajlar: 182
Kayıt: Prş May 05, 2016 9:34 pm
Edilen Teşekkür: 17 kere
Alınan Teşekkür: 53 kere

Re: İslam siyasi nedenlerle varlık kazandı

Mesajgönderen Engse Hohol » Pzt Ağu 29, 2016 9:01 am

Resim
İslamda belirgin arap siyaseti var zaten. Dinleri nedenleriyle incelediğimizde karşımızda din diye duran kavram çıkarcılıktır. Medine'ye hicret eden Mekkeli muhacirler ile Medine'nin ensarları arasında eşlerin paylaşımı siyasal bir olaydı. Türkiye'de de siyaset ile din kenetleniyor. Adalet ve güvenlik çalışanları, ideoloji benimseyerek görevlerini tarafsız kalarak yapamazlar. Bu durumda gayrimüslimler türbanlı yargıçlar tarafından yargılanmamayı istemeliler .

Tarot
Mesajlar: 28
Kayıt: Prş Haz 30, 2016 2:50 pm
Görüş: şüpheci
Edilen Teşekkür: 2 kere
Alınan Teşekkür: 9 kere

Re: İslam siyasi nedenlerle varlık kazandı

Mesajgönderen Tarot » Sal Ağu 30, 2016 2:54 pm

AgnostikBey yazdı:Çevirilerinde sıkıntı var ancak temelde çıkış noktan doğru.

Çevirilerim sünnilerin hileli tercümelerinden birazcık farklıdır.Çünkü onlar Kuran'ın Arap kavmine özel olduğunu gizlemek için,tek kavme özel olduğunu gizlemek için hileli tercümelerde bulunuyorlar.Onların hilelerini yakalamakta bizim işimiz.Lİ KAVMİN sözünü yani TEK KAVİM İÇİNDİR sözünü özenle tercümelerde gizlemeye çalışırlar.Yada o kavim belirsiz bir kavimdir diyerek o tek kavmin Arap kavmi olduğunu gizlemeye çalışırlar.Nahl 64.ayettede aynısını yaparlar.Sıkıntı onların çevirilerinde var.
Kuran'ın Arapça konuşmayan yabancı kavimlere değil Arapça konuşan Arap kavmine yönelik olduğu çok açıktır ve bundan kaçış yoktur.Kavim ayetlerini ''belirsiz bir kavimden bahsediyor'' diye geçiştirmeye çalışsalarda olay o şekilde kapanmayacak kadar keskindir.
''Bu Kuran bir kavim için Arapçadır,bilsinler diye(Fussilet 3 Kuran)''
Demekki Arapça olmasaydı o kavim bilemeyecekti,anlayamayacaktı.O halde o bir kavim Arap kavmidir.Arapça konuşmayan kavimleri değilde Arapça konuşan kavmi kastettiği,Arap kavmini kastettiği çok açıktır.Bir kavmin bilmesi için,bir kavmin anlaması için Arapçadır dendiği zaman,Arapça kelimesiyle kavim kelimesini ilintilendirmiş oluyor.Böylece Arap diline yabancı olan kavimleri kastetmediği, Arap dilini konuşan Arap kavmini kastettiği açığa çıkmış oluyor.Belirsizlik bunun neresinde?Ayetin bütün kavimler içindir demeyip bir kavim içindir demesi onlarda hayal kırıklığı meydana getiriyor.Eğer bu ayet Kuran bütün kavimler içindir deseydi işleri daha kolay olacaktı.
Ama görülüyorki o kavim Arapça olanı anlayan Arapça olmayanı anlamayan bir kavimdir.Yani Arap kavmidir.
''Kuranı anlayabilmeniz için Arapça indirdik(YUSUF 2 KURAN)''
Demekki Arapça olmasa o kavim Kuranı anlayamayacaktı.Buradan bile Fusiilet 3.ayetteki o kavmin Arap kavmi olduğu anlaşılmıyormu?
Yasin 6,İbrahim 4,Fussilet 3,Meryem 97,Fusiilet 44 bir arada değerlendirilmelidirler.
''Seni ataları uyarılmamış olan o bir kavmi uyarman için gönderdik''(YASİN 6 KURAN)''
''Her kavme başka değil,sadece o kavmin kendi diliyle sesleniriz.O kavimden olan bir peygamberle sesleniriz.Böylece onlara anlatabilir(İbrahim 4-Kuran)''
''Bu Kuran bir kavim için Arapçadır,bilsinler diye(Fussilet 3 Kuran)''
''Kuranı senin lisanınla kolaylaştırdıkki onunla bir kavmi uyarabilesin.O kavim çok inatçı bir kavimdir(Meryem 97-Kuran)''
İbrahim 4 ve Fussilet 3,meryem 97 açıkça gösteriyorki kavim dille ilgili,atalarla ve etnik kökenle ilgili bir kavramdır.Yasin 6.ayet o bir kavmin ataları uyarılmamış bir kavim olduğunu söylüyor.Oysa diğer kavimlerin ataları uyarılmıştı.Örneğin İsrail kavminin ataları uyarılmıştı.O halde ataları uyarılmamış olan ve dili Arapça olan belirgin bir kavim var ortada.Bu kavim hangi kavimdir?Alman kavmimi?Yunan kavmimi?İsrail kavmimi?Yoksa Japon kavmimi?Sakın Arap kavmi olmasın :) Ve Yasin 6.ayet gösteriyorki kavim atalarla ilgilidir,etnik bir kavramdır.Buna İbrahim 4.ayetide eklersek;kavim aynı atadan gelen ve aynı dili konuşan kişiler demektir.Etniktir.
''Eğer onu Arapça bir Kuran yapmasaydık neden dilimizde inmedi derlerdi.Arap olana Arapça olmayan bir Kuran olurmu hiç derlerdi(Fussilet 44-Kuran)''
Yani o kavme o kavmin kendi diliyle seslenmeseydi neden Arapça değil diye itiraz edeceklerdi.Belirsiz bir kavim değilde Arapça konuşan Arap kavminin kastedildiği ne kadarda açık ve ne kadarda kesin.
''O senin için ve kavmin için bir öğüttür.Sen ve kavmin ondan sorumlu tutulacaksınız(ZUHRUF 44 KURAN)''
Ve işte bütün kavimler ondan sorumludur demesi beklenirken,sen ve senin kavmin ondan sorumlusunuz diyor.İslamcı tercümanlar için büyük bir hayal kırıklığı. :)
AgnostikBey yazdı:Ayrıca sonda belirttiğin kurana benzeyen kuran öncesi söz konusu kaynak "tevrat"tır.

Bu banada Tevrat gibi geliyor.Ama Yahudilerin Tevrat'ı olsaydı o zaman bütün İsrailoğullarının gördüğü bir Tevrat söz konusu olurdu.Ama Kuran İsrailoğullarından bir şahit onu gördü diyor.Yani bütün İsrailoğulları değilde sadece bir İsrailoğlunun gördüğü bir kaynaktan söz ediyor.O halde normal Tevrat değilde onun daha değişik bir versiyonu,İsrailoğullarının pek çoğunun haberdar olmadığı bir farklı versiyon Tevrat'tan bahsediyor olmalı.
İNANÇ MANTIĞIN ÖLMESİDİR.MİTOLOJİK EFSANELERE GÜVENEMEYİZ.


“İslam Dini ve Kur'an” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir