1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Allah'ın hafızasında sorun var

Gönderilme zamanı: Cmt Tem 02, 2016 6:35 pm
gönderen Tarot
Biz onu(Yunus'u) yüz bin veya daha fazla kişiye peygamber olarak gönderdik.Saffat 147,Kuran
http://www.kuranmeali.org/37/saffat_suresi/147.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx
Yüce yaratıcının hafızasında bir sorun var galiba.Peygamberini tam olarak kaç kişiye gönderdiğinden emin olamıyor.Kesin rakam veremiyor.

Re: Allah'ın hafızasında sorun var

Gönderilme zamanı: Pzr Tem 03, 2016 3:29 pm
gönderen bir_akil_insan
Allah öyle demek istemediydi aslında.

http://m.sorularlaislamiyet.com/index.php?oku=9611

Bu âyete: “Biz onu, yüz bin veya daha çok kişiye peygamber olarak gönderdik.” diye de mâna verilebilir. Allah Teâla dileseydi, elbette o halkın sayısını tam olarak bildirirdi. Maksat: "Bir kişi oraya girdiğinde yüz bin veya daha fazla olduğunu tahmin ederdi.” demektir.

Re: Allah'ın hafızasında sorun var

Gönderilme zamanı: Pzr Tem 03, 2016 5:16 pm
gönderen Mems
İman etmek için aklın gerekli olmadığını söylemeleri şu ayetleri açıklıyor düşününce insan işi olduğu açık.

Re: Allah'ın hafızasında sorun var

Gönderilme zamanı: Pzr Tem 03, 2016 9:34 pm
gönderen Tarot
bir_akil_insan yazdı:Allah öyle demek istemediydi aslında.

http://m.sorularlaislamiyet.com/index.php?oku=9611

Bu âyete: “Biz onu, yüz bin veya daha çok kişiye peygamber olarak gönderdik.” diye de mâna verilebilir. Allah Teâla dileseydi, elbette o halkın sayısını tam olarak bildirirdi. Maksat: "Bir kişi oraya girdiğinde yüz bin veya daha fazla olduğunu tahmin ederdi.” demektir.

Bu ayet Yunus'u kaç kişiye gönderdiniz sorusunun cevabıdır.
Bu ayet Yunus'u kaç kişiye gönderdiğinizi zannederlerdi sorusunun cevabı değildir.Bazen cevaba bakıp soruyu keşfetmek işleri çözüme kavuşturur. ;)
Zira Tahminde bulunanların ağzıyla değil Yunus'u gönderenin ağzıyla konuşuyor ayet.
Ayet Yunus dönemindekiler 100 bin veya daha fazla kişi olduğunu zannederlerdi demiyor.Onları gören biri 100 bin veya daha fazla kişi olduklarını tahmin ederdi demiyor.
Ayet Yunus döneminde yaşayanların tahmin gücünü vermeye çalışmıyor.Yunus'un kaç kişiye gönderildiğini vermeye çalışıyor.Çünkü ayet başkasının ifadesiyle vermiyor olayı.Bizzat ayeti söyleyenin kendi ifadesi şeklinde veriyor olayı.
Artık Ninova yok olup gittiğine göre,ninova da yaşayanlara bakıp kaç kişi olduklarını tahmin edecek birileri kalmadığına göre,ayetin böyle bir tahmin olayına davet eder özellikte olması saçma olurdu zaten.
Eğer öyle olsaydı:Ninova'yı gözlemleyen birinin kesin olmayan rakam tahminini verdikten sonra kesin rakamıda verirdi.Vermesi beklenirdi.Ama vermiyor,veremiyor.
Onları görseydin 100 bin veya daha fazla kişi olduklarını anlardın şeklinde değil ayet.Kehf suresi 18.ayettekine benzer değil.Öyle olsaydı anlayışla karşılanabilirdi.
....Onları görseydin, mutlaka onlardan yüz çevirip kaçardın ve gördüklerin yüzünden için korku ile dolardı.Kehf 18,Kuran
http://www.kuranmeali.org/18/kehf_suresi/18.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx
Oysa Kuranda Allah'ın sayısaları kesin bilmesiyle övünülür:örneğin Mağarada uyuyyanların sayısını bilmekle övünülür.
Bazıları bilmedikleri şey hakkında atıp tutarak: “Onlar üç kişidirler, dördüncüleri köpekleridir” diyecekler. Yine, “Beş kişidirler, altıncıları köpekleridir” diyecekler. Şöyle de diyecekler: “Yedi kişidirler, sekizincileri köpekleridir.” De ki: “Onların sayısını Rabbim daha iyi bilir.Kehf 22,Kuran
http://www.kuranmeali.org/18/kehf_suresi/22.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx
Ve mağaralarında kaç yıl kaldıklarını kesin olarak bilmekle övünülür.
Onlar mağaralarında üç yüz yıl kaldılar. Buna dokuz daha eklediler.Kehf 25,Kuran
http://www.kuranmeali.org/18/kehf_suresi/25.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx

Re: Allah'ın hafızasında sorun var

Gönderilme zamanı: Sal Ağu 30, 2016 11:44 pm
gönderen Brainstorm
İslamı savunanlar, eğer gerçekten adil iseler "O öyle demek istemedi" formülünü, bütün kutsal kitaplara uygulamalıdır.
Bu durumda tüm kitaplar kusursuz olur. hatta diğer kitaplar daha az şiddet içerdiği için onlara inanmak gerekir.
Şayet onlara göre tanrı, "hangi toplumda doğduysan onun inancındaki yanlışları düzelt" diye emrettiyse, o ayrı ?

"O öyle demek istemedi" ler bir tane, iki tane olsa "hadi kelimelerde anlam değişmesi olmuş" filan dersin...
Ama bir kitaptaki yanlış ifadeleri sayısız defa düzeltme ihtiyacı hissediyorsanız, bu kitabın insanlığa eşsiz bir rehber olduğunu nasıl savunabileceksiniz?

Bu hatalar kadın hakları, dayak, işkence, kölelik, katliam gibi konularda da sürekli düzeltiliyor.
Ama şu anki düzeltme çabası, bu ayetlerin tarihte sebep olduğu zulümleri telafi etmediği gibi, şeriat ülkelerinde uygulanmaya devam ediyor.
Hal böyleyken, "Allah öyle demek istememiş, yanlış tercümedir, mecazdır, kelime köküne bakalım" gibi savunmalar ancak boş bir teselli olabilir.