4. sayfa (Toplam 4 sayfa)

Re: Boşanma Suresi 4. Ayet (Kız Çocuklarının Durumu)

Gönderilme zamanı: Sal Ağu 15, 2017 2:44 am
gönderen Brainstorm
Burada düşünen insanın aklına takılan diğer bir soru da şudur; Bunları herşeyi bilen bir varlık... hem de insanlığa vazgeçilmez bir rehber olarak yazdıysa, bu ayetlerin uygulamada subyancılık şekline dönüşeceğinden habersiz olabilir miydi?

Ayrıca hadislere de dayanarak yüzyıllar boyu islam ülkelerinde 9 yaşındaki çocukların şehvet konusu yapılacağını ve nikah düşeceğini bilen bir tanrının, elbette kuran'da bu konuda kesin bir uyarı ve yaş sınırı koyması zorunluydu. Ancak ne yazık ki tam tersi Nisa 127'de yetim kız çocukları da nikah konusu yapılmıştır. zaten "yetim" denince mutlaka çocuklar da akla gelir.

Re: Boşanma Suresi 4. Ayet (Kız Çocuklarının Durumu)

Gönderilme zamanı: Cum Ağu 18, 2017 5:15 am
gönderen bir_akil_insan
Brainstorm yazdı: zaten "yetim" denince mutlaka çocuklar da akla gelir.


Yetim denildiğinde yalnızca çocuklar akla gelir. Çünkü:

VASİYET BÖLÜMÜ|Vasiyet Hakkında|ebu davud|Ali|Resulullah (sa)'dan iki şey öğrendim: "İhtilamdan sonra yetimlik kalmaz, geceye kadar gün boyu sessiz durmak yoktur." |Ebu Davud, Vesaya 9, (2873)|5804

Re: Boşanma Suresi 4. Ayet (Kız Çocuklarının Durumu)

Gönderilme zamanı: Sal Ağu 14, 2018 4:39 pm
gönderen Helen
bir_akil_insan yazdı:
Helen yazdı:
AgnostikBey yazdı:
polislere : katil olmadığınıza göre, cinayeti neden tartışıyorsunuz?
doktorlara: hasta olmadığınıza göre, hastanın durumunu neden tartışıyorsunuz?
taraftara: futbolcu değilsin, maçı neden tartışıyorsun?
halka: ekonomist değilsin, piyasayı neden tartışıyorsun?
...
tartışıyoruz, çünkü bu zırvaların nerden ve niçin çıkmış olabileceğini ortaya koyup, insanları bu saçmalıklara inanıp hayatlarını ve hayatlarımızı mahvetmeden önce uyandırmak istiyoruz.

Uzun zaman oldu
merhabalar öncelikle
insanların sahip olduğu değerlerle dini olguları kıyas edemeyiz
Bir belgenin doğruluğunun ispatı yanlışlığının ispatından daha kolaydır
inanç noktasında insanların değişemezliği bir mutlaktır
yani kişilerin birbirleri üzerinde tesiri yoktur
karar mercii insanın aklıdır
ve inanç kalpte boşluğu kabul etmez
o nedenle bilinemez diye tanımlayıp bir inanma söz konusu kimilerinde...