Kuran'da astronomi hataları var

İslam dinine getirilen eleştiriler ve yanıtlar ile düzeyli tartışmalar.
Kullanıcı avatarı
cernomirdin
Mesajlar: 59
Kayıt: Pzt Şub 29, 2016 10:16 pm
Görüş: deist
Alınan Teşekkür: 29 kere

Kuran'da astronomi hataları var

Mesajgönderen cernomirdin » Pzt Şub 29, 2016 10:52 pm

Kuran yeryüzünü yani dünyayı düz bir mekan zannetmektedir.Ve Kurana göre yeryüzü evrenin en aşağı kısmını oluşturmaktadır.Yıldızlarla dolu gökyüzüde bu düz zeminden yani yeryüzünden yukarı doğru yükseltilmiş bir yerdir Kurana göre.
Biz dünyaya yakın göğü, bir süsle, yıldızlarla süsledik-SAFFAT 6 KURAN
Kuran işte bu göğün yerden yükseltildiğini düşünüyor.
Göğü Allah yükseltti ve düzenini o kurdu-RAHMAN 7 KURAN
Görmekte olduğunuz gökleri direksiz olarak yükselten, sonra Arş’a istiva eden, güneşi ve ayı emrine boyun eğdiren Allah’tır. (RAD 2 KURAN)
O inkâr edenler görmüyorlar mı ki, göklerle yer, birbiriyle bitişik iken, biz onları ayırdık …… (Enbiya 30 KURAN)
Başlangıçta yeryüzü ile yıldızlı gök bitişik haldeyken Allah yıldızlı göğü direksiz olarak yerden yukarı kaldırmış ve yükseltmiştir görüldüğü gibi.(Yer ile gökleri birbirinden ayırdık demesi yerinde bir gök cismi olduğunu Kuran yazarının bilmediğini gösteriyor)
Ama bu çok yanlıştır.Çünkü yıldızlı gök dünyadan daha önce vardı.Hatta dünya bu yıldızlı uzay boşluğundan çekilen parçalardan oluştu.Bunu bilmediği için,kütle çekimini bilmediği için yıldızlı göğün yeryüzünden yükseltildiğini sanıyor Kuran.
Ve göğü nasılda yükseltmişiz-GAŞİYE 18 KURAN
Hatta Kuran bu yerden yükseltilmiş yıldızlı gökyüzünü yeryüzünün tavanı sanmaktadır.
Ve yükseltilmiş tavana and olsun-TUR 5-KURAN
Onu yükseltti ve bir tavan gibi yaptı-NAZİAT 28 KURAN
Yerden yükselttiği bu tavanın evrenin en altı olan yeryüzüne çökmemesi için Allah bu yükselttiği tavanı,gökyüzünü tutmaktadır:
Görmedin mi, Allah, yerdeki eşyayı ve emri uyarınca denizde yüzen gemileri sizin hizmetinize verdi. Göğü de o tutar, yer üzerine düşmesin diye-HACC 65 KURAN
Dünya evrenin en alt kesimidir ve düz bir yapıdadır.Yıldızlı gök bu düz zeminden,dünyadan yükseltilmiş bir tavandır.
Göğün tavan olabilmesi için dünyanın düz bir yer olması gerekmektedir.Yuvarlak bir cismin tavanı olamaz.Dünyanın alt gökyüzünün üst olması lazımdır.Bu durumda dünyanın alt tarafında yıldızlı göğün bulunmaması gerekir.
Tavan düz yada kubbemsi olur.Yuvarlak değildir.Oysa dünya yuvarlak olduğu için gök/uzay dünyanın tavanı olamaz.Olsa olsa dünyayı her bir tarafından sarmalayan bir şey olur.Yani dünyayı düz sanan birinin ifadesidir göğü düz bir tavan olarak sunan ifade.
Yıldızlarla dolu bu gök yerden yükseltildiği için,gökyüzünün yere düşmesi tehlikesi vardır Kuranda.
Göğü Allah yükseltti ve düzenini o kurdu-RAHMAN 7 KURAN
…Göğü de o tutar, yer üzerine düşmesin diye . HACC 65 KURAN
Görünen o ki düz bir dünyanın üzerinde direksiz yükseltilmiş düz bir gök hayali var kuranda.Ve bu göğün yer üzerine düşme tehlikesi var.Tabi burada gök yukarısı dünyada aşAğısı konumunda sanılmaktadır.
Oysa uzay bilgisi olan herkes bilir ki;yukarısı ve aşağısı gibi kavramlar söz konusu değildir uzayda.
Dünyayı evrenin en aşağısı zanneden biri için söz konusudur göğün düşme hareketi.
Dünyayı evrenin en aşağısı zannettiği için;var olan her şeyin gök ve yer/dünya arasında olduğunu sanıyor.
Biz, göğü, yeri ve bunlar arasındakileri, oyun olsun diye yaratmadık. -ENBİYA 16 KURAN
Rabbinizden olan mağfiret ve eni göklerle yer kadar olan cennet için yarışın; o, muttakiler için hazırlanmıştır. (Âli İmran Suresi-133 kuran)
Yer’den kastedilen dünya gezegeni olduğuna göre, dünya da uzayda diğer gök cisimlerinden bir olduğuna göre “gök ile yer kadar” demek anlamsız bir ifadedir. Hatta bu ifadeden yerin en altta, uzayın ise üstte algılandığı anlaşılmaktadır.
Yer ile gökleri birbirinden ayırması,yerinde aslında bir gök cismi olduğunu bilmediğini gösteriyor.
Allah kendisine mülk (hükümdarlık ve zenginlik) verdiği için şımararak Rabbi hakkında İbrahim ile tartışmaya gireni (Nemrut’u) görmedin mi! İşte o zaman İbrahim: Rabbim hayat veren ve öldürendir, demişti. O da: Hayat veren ve öldüren benim, demişti. İbrahim: Allah güneşi doğudan getirmektedir; haydi sen de onu batıdan getir, dedi. Bunun üzerine kafir apışıp kaldı.(BAKARA 258 KURAN)
Görüldüğü gibi Güneş bir yere gidip geliyor sanmaktadır kuran.Oysa olay sadece Dünyanın kendi etrafında dönmesidir.Güneşin bir yere gidip geldiği yoktur.Yani Kuran kendi çağının astronomi cehaletini aynen paylaşmaktadır.
Ayrıca Güneş ve Ay peş peşe gidiyorlar Kuran yazarına göre.Dünya sabit duruyor Güneş ve Ay birbirini takip etme hareketi yapıyorlar zannetmektedir.
“Ne güneş aya yetişebilir, ne de gece gündüzü geçebilir. Her biri bir yörüngede yüzmektedir.”(Yasin 40 KURAN)
Burada güneş ve ayın arka arkaya gittiği ama çok iyi ayarlı olduğu birbirlerine değmediklerinden bahsediliyor, eski insanlar gökyüzüne baktıklarında önce güneşi sonra ayı görüyorlar ve bunların arka arkaya hareket ettiklerini düşünüyorlardı, ama durum farklıdır güneş galaktik merkezin etrafında dönerken, ay dünyanin etrafında dönmektedir, yani bunlar birbirlerini kovalamıyorlar, bunun gibi pekçok örnek var.
Dünyanın düz olduğunu açıkça yazan ayetlerde var.Bunlarda tercüme hileleriyle gözden kaçırılmaya çalışılıyor.
Ve yeryüzünü düz yaptı(sutıhat-düz olan-سُطِحَتْ)-GAŞİYE 20 KURAN
Yeri bir döşek kıldık-NEBE 6 KURAN
Döşek te ‘yuvarlak değil düz bir şey‘dir.Üzerine uzanacağınız düz bir zemini ifade eder.
Ve yeryüzünü yayıp döşedi-NAZİAT 50 KURAN
Ve yeri döşeyip yaydık(medednâ-hâ-مَدَدْنَاهَا)-KAF 7 KURAN
Yeryüzünü uzunlamasına yaydık(medednâ-hâ-مَدَدْنَاهَا)-HİCR 19 KURAN
Ve yere ve onu düzleyene(tahaha-طَحَاهَا)ŞEMS 6 KURAN
(ayette geçen tahaha açıkça düzleştirmek,düz kılmak anlamlarına geldiği halde modern çevirilerde farklı anlamlar verilmeye çalışılıyor.Böylece olayın üstü örtülmeye çalışılıyor.)
İbni Abbas,İbni Kesir ve Celaleyn tefsiri,bu ayetler dünyanın düz oluşunu çok iyi anlatır demişlerdir.
################################
O’dur ki Güneş’i bir ışık yaptı. Ay ise bir nûrdur, ona birtakım konaklar da tayin etti ki yılların sayısını ve vakitlerin hesabını bilesiniz-YUNUS 5 KURAN
Ay’ın bir nur olmadığı sadece geceleri güneşten aldığı ışığı yansıttığı biliniyor.
TANRI'NIN VERDİĞİ GÜVEN İÇİNDE.ONUN KORUMASI ALTINDA.

Kullanıcı avatarı
Shutur Nahundi
Mesajlar: 27
Kayıt: Pzt Ağu 15, 2016 2:06 am
Edilen Teşekkür: 2 kere
Alınan Teşekkür: 6 kere

Re: Kuran'da astronomi hataları var

Mesajgönderen Shutur Nahundi » Pzr May 07, 2017 9:17 pm

Allah yukarda bir yerde bağdaş kurmuş tahtında oturuyor ve panoramik açıyla bizi izliyor. islami rejimlerin payitaht terimi de buranın taht terimine dayanır. Payitaht başkent anlamında, Osmanlı padişahlık tahtının bulunduğu, siyasi kararların verildiği yeri belirtmekteydi. Allah'ın arşı, allah'ın tahtı da allah'ın siyasi kararlarını verdiği yeri belirtmektedir.

Enes'in hadisine göre Cahş kızı Zeynep; "Beni yedi kat semanın üstünden Allah evlendirdi" diyerek Hz Muhammed'le evlenmesiyle övünmüştür. Muhammed Zeynep'i bu sözünden dolayı azarlamamıştır. Demek ki Zeynep yanlış bir şey söylememiş ve o dönemlerde genelde söylenip geçilen bir terimi kullanmış. Zaten inanışta da Allah'ın arşı ile cennetin en güzel katları olan firdevs cenneti ve cennetül meva yanyana. Dönemin müslümanları cennetin ve cehennemin katlarının dünyada olmadığını bildiklerine göre, demek ki cennetin ve cehennemi de allah'ın arşına yakın, gökte bir yerde sanıyorlardı.

Natan
Mesajlar: 17
Kayıt: Çrş Mar 29, 2017 9:18 am
Görüş: Ateism
Alınan Teşekkür: 3 kere

Re: Kuran'da astronomi hataları var

Mesajgönderen Natan » Pzt May 08, 2017 10:50 pm

Kurandan pek anlamam ama ilk ayette ciddi bir sikinti gormuyorum. Zaman dilimi, cografya, var olan genel bilgi birikiminin o toplumdaki yansimasi, metnin bilim degil; dinsel, sembolik yada edebi bir metin oldugu gercegi goz onunde bulunduruldugunda, muthis bir sorunla karsilasilmafigi algisi veriyor.

Kavramlar bilimsel degil. Gunbatimi desek, gunun battigi yada gunesin battigi anlamini cagristirmiyor. Omer Hayyam'in bir dortlugunde "su yarim yamalak dunyada..."der. Adam ayni zamanda bilime kafa yormus da bir adam. Konu Hayyam degil zaten. Fikrini animsatiyorum. Yada kullanilan fili.

Bu dili biz de kullaniyoruz.

Dunya yuvarlak mi?
-Degil.

Ama oyle diyoruz.

Yildizlarla susledik dese...
Yildiz bir sus esyasi mi? Hayir degil. Yakin gogu dese, gok kavramindan kasti ne? Orhan Veli, istanbul'u mu dinlemis? Ifade etmek istedigi baska birsey.

Kafamizi kaldirip da goge bakmiyor muyuz?
Bakip da, "ulan koskoca evren ve zaman dilimininde doga doga bu zamana mi denk geldim?" Demiyor muyuz?

Bu sekilde bakilabilir mi?
Bu da bir bakis midir?

Selamlar

Kullanıcı avatarı
antitheist
Mesajlar: 11
Kayıt: Pzr Haz 25, 2017 11:52 pm
Görüş: agnostik ateist
Edilen Teşekkür: 2 kere
Alınan Teşekkür: 1 kere

Re: Kuran'da astronomi hataları var

Mesajgönderen antitheist » Çrş Haz 28, 2017 9:02 pm

güneşin doğduğu yere seyahat eder zülkarneyn ve güneşi balçığa batarken bulur.
i am an ape

MİND
Mesajlar: 15
Kayıt: Sal Tem 11, 2017 3:45 pm
Görüş: AGNOSTİK

Re: Kuran'da astronomi hataları var

Mesajgönderen MİND » Çrş Tem 26, 2017 4:13 pm

Natan yazdı:Kavramlar bilimsel degil. Gunbatimi desek, gunun battigi yada gunesin battigi anlamini cagristirmiyor. Omer Hayyam'in bir dortlugunde "su yarim yamalak dunyada..."der.

Natan yazdı:Yildiz bir sus esyasi mi? Hayir degil. Yakin gogu dese, gok kavramindan kasti ne? Orhan Veli, istanbul'u mu dinlemis? Ifade etmek istedigi baska birsey.

Kuran da şirsel bir mecaz yoktur.
Kuran kendini mübin(açık anlatımlı) olarak görür.
Bunlar,apaçık(mubin) Kitab’ın âyetleridir.-Şuara 2 KURAN
Mecaz asla mubin(apaçık,anlaşılabilir) değildir.Şiirsel mecaz mubin değildir.
Biz o peygambere şiir öğretmedik. Şiir ona yaraşmazdı da. Ona vahyedilen, bir öğütten(zikra) ve apaçık(mubin) bir Kur´an´dan başka şey değildir-Yasin 69 KURAN
Kuran'da mecaz yoktur,çünkü Kuran kolay anlaşılabilirlik(mubin) amacını gütmektedir.Oysa mecaz zor anlaşılan bir şeydir.Mecaz mubin değildir,ona zıttır.Kuran karşısındaki kitlenin cahil ve ümmi olduğunu bilmektedir.Ümmilerin kolayca anlamasına uygun anlatımlardan oluşur.
Allah ümmilere kendi içlerinden bir peygamber yolladı.Onlara hikmetli kitaptan ayetler okur.Ve onlara öğretir-Cuma 2 KURAN
Bu ümmi muhatapların kolayca anlayabileceği açık anlatımdan(mubin) yanadır Kuran.
Ve onu emin bir ruh indirdi-Şuara 193 KURAN
Uyarıcılardan olabilmen için-Şuara 194 KURAN
Apaçık Arap lisanıyla-Şuara 195 KURAN(Bi lisânin arabiyyin mubîn)
Yani peygamberin görevini yapabilmesi için apaçık bir Arapça anlatıma ihtiyaç vardır.Oysa mecaz bunun tam tersidir.
Eski tefsirciler Şuara(şairler) suresine bakarak;şiirsel mecazcılıkla açık ve kolay anlatımı(mubin) birbirinin zıttı saymışlardır.Ve bu konuda gayet haklılardır.
Korunabilmeleri için pürüzsüz Arapça indirdik-Zumer 28 KURAN
Buradaki pürüzsüz anlatım mecazın tersidir.Mecaz pürüzsüz anlatım değildir.
Akıl akılsızlıktan üstündür.Bilgi bilgisizlikten üstündür.(King Salomon)


“İslam Dini ve Kur'an” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir