2. sayfa (Toplam 2 sayfa)

Re: evrim dinle çatışmak veya uzlaşmak zorunda mı?

Gönderilme zamanı: Pzr Eki 16, 2016 1:07 am
gönderen Mr. Tanakh
Leonardo18 yazdı:Herkese merhabalar,ben burayı Ateist Forum sayesinde buldum. Arada sırada gelmeyi düşünüyorum 8-)

Bayrak yazdı:kuranda insanın yaratılışını anlatan ayetleri esas alacak olursa kurana göre evrim mümkün değildir yani Evrim ve lslamla kesin olarak tezattır ...


Bunu tartışabiliriz. Diğer forumda da arkadaşların farklı konularda farklı iddiaları var. Ama özellikle bu evrim konusunu ayetlere dayandırarak, nerede tezatlık olduğunu açıklamanızı isteyeceğim.

Benim bu konuda bilgim şöyle: Diğer büyük tek tanrıcı din olan Hıristiyanlığın birçok mezhebi/alt kolları bulunmaktadır.
Özellikle ABD ve Almanya'da evrimi ret eden gruplar vardır. Bazısı çocuklarını okula göndermeyi bile ret edip onlara evde resimli kitaplarla "gerçek yaratılış" hikayesini anlatıyorlar.

Bir de şu var. Bilimin henüz ortaya çıkmadığı dönemlerde herşeyi din ile açıklamaya çalışmak yaygın bir uygulamaydı. Örneğin adını unuttuğum ünlü bir papaz 1600'lü yıllarda, eski ahiti okuyarak, dünyanın MÖ 2000'lerde filan yaratıldığını hesaplamış.

İslami evrim karşıtlarının bu görüşü Hıristiyanlardan kopyaladıklarını, veya bilip bilmeden "maymun'dan insan mı olur?" filan dediklerine inanıyorum. Sıradan Müslümanlara Adem ve Havva'Yı sorduğunuzda size "birçok Adem ve Havva vardı" diyebilirler örneğin.

Eski ahitteki "cennetten kovuluş" gibi hikayeleri ise ben tamamen simgesel ve mistik konular olarak algılıyorum. Örneğin "yasak ağaç", "yılanın havvaya yaklaşması", sonrasında Adem ve Havva'nın çıplak kalmasını çok simgesel buluyorum. Tabi bu konudaki islami görüş ne onu da tam bilmiyorum. Ben İslam dinini başından beri bilime daha yakın bir din gibi düşünmeye eğilimliyim.


Alakası yok Kuran'da birçok mitolojik öge vardır( en bilindiği yıldız kayması olayını açıklarken yıldızların melekler tarafından şeytanlara atılan taşlar olduğunu söylemesi gibi). Kuran konuşan karıncalarla, ışınlanan tahtlarla doludur.Nuh 950 yıl yaşamış, insanlık Adem ve zevcesinden türemiştir. Ayrıca en eski tefsirleri incelersek göreceksin ki Kuran asla bu Yahudi mitolojilerine ''bunlar uydurma inanmayın'' dememiş aksine tasdiklemiştir. Kuran'da evrim yoktur Kuran'ın her kıssasındaki kelimesi mitolojik bir hikayeye atıf yapar.

Re: Evrim Dinle Çatışmak veya Uzlaşmak Zorunda mı?

Gönderilme zamanı: Çrş Haz 28, 2017 9:11 pm
gönderen antitheist
evrim semavi denen dinlerin hepsi ile çelişir. bir kere mekanizmaları yaratılışa hiç uymuyor mutasyonların doğal seçilimi.

pseudogenlerin dahi korunmuş olduğunu körelmiş organlara falan bakarsak tanrısal yaratılışla hiç uyuşmuyor.

Re: Evrim Dinle Çatışmak veya Uzlaşmak Zorunda mı?

Gönderilme zamanı: Çrş Tem 12, 2017 2:29 pm
gönderen MİND
Tevrat'ta ve Kuran'da insanın yaratılışı;diyer canlılardan tamamen ayrı ve özeldir.İnsan diyer canlılardan apayrı ve özel bir bir yaratılışa sahiptir.Sulu toprak heykel yapar gibi insan şekline getirilmiştir ve sonra bu insan sülüetli toprak heykele ruh üflenmiştir.Darwin İNSANIN TÜREYİŞİ kitabında bu ayrı ve özel üretilme işini eleştirmiştir.Bunu gerçek dışı bulmuştur.İnsan diğer canlılardan değil direkt topraktan gelmiştir görüşü evrime tabiki terstir.
RAB Tanrı Adem'i topraktan yarattı ve burnuna ruhundan üfledi. Böylece Adem yaşayan varlık oldu-YARATILIŞ 2:7 TEVRAT
http://kutsal-kitap.net/bible/tr/index.php?id=6&mc=1&sc=4#7
"O`dur ki her şeyin yaratılışını güzel yaptı ve insanı yaratmaya çamurdan başladı-"Secde 7 KURAN
http://www.kuranmeali.org/32/secde_suresi/7.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx
Sonra onu basit sıvıyla neslini sürdürecek hale getirdi-Secde 8 KURAN
http://www.kuranmeali.org/32/secde_suresi/8.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx
Onu bu şekilde düzenledikten sonra ona kendi ruhundan üfledi...Secde 9 KURAN
http://www.kuranmeali.org/32/secde_suresi/9.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx
"İblis dediki: `Ben sulandırılmış çamurdan(balçıktan)yarattığın insana secde etmem-Hicr 33 KURAN
http://www.kuranmeali.org/15/hicr_suresi/33.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx
Dikkat edin;İbrlis burada primatlardan türemiş olan bu canlı türüne secde etmem demiyor.Balçıktan imal edilmiş olana secde etmem diyor.
Rabbin meleklere: "Muhakkak ki Ben,nemli topraktan(balçıktan) bir insan yaratacağım" demişti-Sad 71 KURAN
http://www.kuranmeali.org/38/sad_suresi/71.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx
"Ona şeklini verip ona ruhumdan üflediğim zaman,kendisi için derhal secdeye kapanın."-Sad 72 KURAN
http://www.kuranmeali.org/38/sad_suresi/72.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx
Primatlardan gelen canlıya secde edin demiyor.Çamurdan oluşturulmuş bu canlı türüne secde edin diyor.

Re: evrim dinle çatışmak veya uzlaşmak zorunda mı?

Gönderilme zamanı: Cmt Tem 15, 2017 11:58 am
gönderen Tornacı
Bayrak yazdı:kuranda insanın yaratılışını anlatan ayetleri esas alacak olursa kurana göre evrim mümkün değildir yani Evrim ve lslamla kesin olarak tezattır ...


Bence bu çok dar bir bakıştır, özellikle içeriği kültür içeren bir objeye kesin bir yargı ile yaklaşmak ve açık kapı bırakmamak gerçeğin önünü kapatmaktır. Descartes'ın da dediği gibi doğru bilgiye ulaşmak için şüphe amaç değil araçtır. Ben her şeyden önce bir tercüman adayı olaraktan okulda aldığım kültür derslerinde hep şu ortak yapıyı gördüm, hiçbir dil ve kültür doğrudan doğruya birbirini tamamlamaz. Bu cümleden çıkaracağımız tek kesin yanıt Kur'an-ı birebir çeviriyle yorumlamaktan ziyade altında yatan anlam ve mananın ne olduğunu ve bunu anlamak içinde göz önünde olan toplumun etiğini, kültürünü, tarihini, psikolojisini vb sosyal bilimlerine birey olarak hakim olmaktır. Evrimle ilgili yorumuma gelirsek islam tarihinde de evrim teorisi mevcuttur. Örneklendirmek gerekirse İbn Miskeveyh'in evrim teorisidir ve küçük bir betimlemeyle eminim ki zihinlerde daha da zuhur edecektir.

" Miskeveyh’e göre, yüksek alemden inen nefs (ruh) çeşitli dünya varlıklarında kendini göstere göstere tekamül etmiş, nihayet insanlık mertebesine gelmiştir. Bu süreçte, hayat eserini ilk kabul eden varlık bitkidir. Aşağı düzeyinde bitki tohumsuz ürer. Otlar gibi... Nihayet evrim, üzüm ve hurma ağacına ulaşır. Bitkiler alemi, hurma ile tekamülünün son sınırına varmış olur. "

KAYNAK: ’El-Fevzü’l-Asgar

Kısacası dostlar tek kaynak ve doğrudan çevirilerle bir sonuç elde edemeyiz. Çevirilerin bile bir çok türü ve çeşidi vardır. Doğrudan çeviri, anlamsal çeviri vb. gibi. Daha ayrıntılı ve doğru bilgi elde etmek için sadece kitaba değil onunla izafi olan bilimsel donelere ve kültüre de hakim olmak lazım.

Okuduğunuz için tşkler.